Cercetarea in relatii publice

Ca orice activitate de marketing, sau chiar de business, si relatiile publice ar trebui, in mod ideal, sa se bazeze pe cercetare, pe date solide, pe cifre, si pe insighturi pertinente, verificate, si permanent actualizate.

Insa cercetarea clasica nu e chiar cel mai accesibil serviciu de care se poate folosi un specialist in PR. Si nu pot decat sa va recomand internetul ca un instrument excelent de cercetare, si primara, si secundara.

Internetul va permite sa realizati cu cea mai mare usurinta si cu cele mai mici costuri studii care sa va ofere atat informatii de plecare, cat si analize a activitatilor pe care le intreprindeti pe internet.

Aveti un site? Aveti astfel si o audienta, un public atins. Insa ce stiti despre el? In afara de un eventual numar aproximativ privind dimensiunea lui(traficul pe site), nu stiti decat ceea ce presupuneti.

Va puteti verifica foarte usor presupunerile implementand pe site un mic chestionar care sa va spuna cine sunt vizitatorii, de ce sunt interesati, cum au ajuns pe site-ul dvs (dincolo de pagina prin care au ajuns la acel site). Puteti compara aceste date cu propriile presupuneri despre cine ar trebui sa va viziteze, si puteti analiza eventualele modificari in timp ale structurii audientei acelui site.

Aceeasi verificare e valabila si in cazul unei campanii, si in cazul oricarei activitati de relatii publice, fie ea interna sau externa.

In plus, internetul e o resursa inepuizabila pentru cercetare secundara, si voi mai trata subiectul asta si in zilele urmatoare. Data asta doar am sa amintesc elementele la care ma voi referi pe viitor: site-uri specializate de marketing si PR, librarii online de specialitate pe baza de abonament, bloguri ale specialistilor in marketing si comunicare, si chiar site-uri ale agentiilor de PR.

Aveti intrebari privind cercetarea primara prin intermediul internetului? Va raspundem cu mare placere.

Anunțuri

4 Responses to “Cercetarea in relatii publice”


  1. 1 Mirona Iliescu Martie 6, 2007 la 4:54 pm

    Cred ca ne intoarcem atat de des catre Internet – multumesc ca exista google – si deoarece cercetarea este trecuta cu vederea. Necesita timp si bani, atat inaintea cat si la incheierea unei campanii. Eu cunosc doua motive importante pentru care aceste resurse nu se aloca: lipsa de interes a „cumparatorului” (multumit sa numere hituri si articole), dublata de ineficienta „vanzatorului” (care adesea explica cum NU se poate face cercetare in PR).

  2. 2 Ionut Oprea Martie 6, 2007 la 5:05 pm

    In Romania nu prea se face cercetare punct :(. Mircea Kivu, de la Ipsos, povestea ca In Romania, 0.6 % din totalul bugetelor de publicitate e alocat cercetarii.

    In PR, daca luam in calcul bugetelul mediu rezultat in urma studiului CCRP(70.000 euro), e clar ca de banii respectivi nu prea poti face research offline (5-10.000 euro), pentru ca trebuie sa-i imparti pe activitati si pe luni si trebuie sa dramuiesti fiecare eurocent.

    Insa cred ca pentru a starni pofta clientilor, va fi de ajuns ca doar cativa dintre ei sau o agentie sa aiba rezultate senzationale bazate pe cercetari pre- si post-, chiar si online, care pot ajunge la un cost de 2-300 de euro pe luna, inhouse, si de 500-1000 de euro pe studiu externalizat.

  3. 3 Mirona Iliescu Martie 6, 2007 la 5:13 pm

    Corect. Cred ca se poate avansa cu mai multa perseverenta si cu mai mare deschidere catre outsourcing. Cred ca ar fi util sa publici studiul CCRP.

  4. 4 Ionut Oprea Martie 6, 2007 la 11:55 pm

    Cred ca studiul asta va fi unul din subiectele pe care le vor discuta speakerii de la PR Forum, si nu vreau sa stric surpriza. Totusi, au aparut cateva rezumate prin presa de specialitate, si cel mai la indemana mi-e site-ul media-ad.ro care trateaza acest studiu aici.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




Bine ati venit!

Acesta este blogul oficial al Primului Forum de Relatii Publice din Romania. Sunt Ionut Oprea, si voi fi gazda dvs. virtuala in experienta interactiva de PR care va asteapta. Informati-va cu articolele care vor aparea aici in fiecare zi, despre relatii publice in Romania si despre evenimentul PR Forum, si expuneti-va punctul de vedere alaturi de colegii de industrie.

%d blogeri au apreciat asta: