Continutul si agentiile pot salva relatia cu presa – Iulian Comanescu

In aceeasi nota constructiva, in care folosim orice greseala pe care am facut-o pana acum ca sa ne imbunatatim, am discutat si cu Iulian Comanescu, analist media cu rubrica saptamanala in Evenimentul Zilei, consultant independent pentru diverse proiecte mass-media. Il gasiti la comanescu.hotnews.ro

Iulian ne transmite ca putem imbunatati:

1. In comunicatele de presa: “Gramatica, scriitura cu floricele (dati, naibii, stiri, de-abia avem timp sa citim 30 la suta din ce e-n mail), necunoasterea lucrurilor despre care vorbim (da, se poate), in fine – si cel mai important dintre toate – lipsa pura si simpla a stirii, din unghiul publicului meu.”

2. In PR-ul de agentie:” Agentiile fac lucruri creative, impresionante, uneori e o placere sa lucrezi cu ele, dar eu vreau un canal cat mai direct cu oamenii de decizie. Probabil ca din oferta agentiilor e foarte important PR-ul intern. Exista institutii care nu stiu sa comunice lucruri care le-ar favoriza. Cred ca cineva ar trebui sa faca PR PR-ului de firma, la manager, si pe dos. PR-ul din partea firmei ar trebui sa fie mult mai calificat, sa aiba mult mai multa autonomie. Atunci ar fi luat in seama.”

3. In mentinerea relatiei propriu-zise: “Cred ca e-mail-ul si messengerul scutesc mult din timp, la ele reactionez mai bine decat la telefon, dar asta e poate caracteristica mea. Intalnirile fata-n fata ar trebui totusi sa se petreaca, poate o data pe luna sau asa ceva. Repet ca astea-s tabieturi personale.” (Iulian, nu ne-am vazut luna asta  )

4. In adecvarea mesajului la domeniul jurnalistului, la publicul-tinta al acestuia, la publicatia la care lucreaza, precum si actualizarea permanenta a acestor date: “Eram la sectia de mass media a unui cotidian si primeam anunturi despre lansari de produse, cozonaci, cutii de Pepsi. Sunam si explicam ca nu pot da stiri despre acele lansari, rugam frumos sa nu mi se mai trimita. degeaba.” Iulian a povestit si mai detaliat o astfel de situatie intr-unul din articolele sale din Evenimentul Zilei, “Teroristele PR”:

“Spun aici o poveste in speranta ca oamenii de PR care dau cu ochii de ea se vor convinge sa o lase mai moale cu invitatiile creative pe care le trimit ziaristilor. Nu de alta, dar altfel n-o sa mai aiba cui.
Intr-o zi, asta-primavara, imi telefoneaza o domnisoara PR, care ma intreaba daca am primit invitatia la o petrecere pentru lansarea unei bauturi cu bolboroci. N-am primit, zic, dupa care vad un tub care semana a lipici solid pe un teanc de carti. In timp ce vorbeam cu domnisoara, iau tubul de lipici si-l desfac sa scot ceea ce banuiam a fi surpriza: o hartiuta facuta sul care-mi comunica data si locul.”

Cititi restul articolului pe site-ul www.evz.ro: “Teroristele PR”

A rezumat si comentat pentru cititorii blogului PR Forum Ionut Oprea.

Anunțuri

0 Responses to “Continutul si agentiile pot salva relatia cu presa – Iulian Comanescu”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




Bine ati venit!

Acesta este blogul oficial al Primului Forum de Relatii Publice din Romania. Sunt Ionut Oprea, si voi fi gazda dvs. virtuala in experienta interactiva de PR care va asteapta. Informati-va cu articolele care vor aparea aici in fiecare zi, despre relatii publice in Romania si despre evenimentul PR Forum, si expuneti-va punctul de vedere alaturi de colegii de industrie.

%d blogeri au apreciat asta: