Ce conteaza la CV?

Astazi un student a intrebat: „La PR Forum dati si atestate? Am nevoie sa il trec la CV ca sa ma pot angaja. Daca nu am cursuri la CV pe langa cele de la scoala nu pot gasi un job…”

E adevarat? Conteaza sa ai tot felul de diplome si atestate mentionate in CV?

10 Responses to “Ce conteaza la CV?”


  1. 1 Sorana Savu Martie 10, 2007 la 6:10 pm

    Sa nu uitam ca atunci cand treci un atestat intr-un CV el trebuie sa… ateste ceva. Un atestat pentru un eveniment care nu este un curs de pregatire profesionala e o foaie de hartie ridicola. Ma bucur cand studentii vin la evenimente ca PR Forum – ma bucur cand vad ca fac un efort in plus sa cunoasca piata si viitorii colegi de breasla inainte sa se angajeze. Asta, de fapt, ii ajuta cel mai mult in pregatirea unui interviu. Faptul ca, din sala, pot decide daca vor sa faca parte dintr-un departament sau dintr-o agentie, pot decide daca le-ar placea X sau Y ca sef si pot ulterior sa urmareasca aceasta decizie cu un CV bine tintit, in loc de unul trimis, ca un comunicat, la o „lista de presa”…

  2. 3 Ionut Oprea Martie 12, 2007 la 9:12 am

    1. Toate atestatele si diplomele, precum si restul elementelor cu care decorezi CV-ul ar trebui sa se regaseasca oarecum si in forma, si in continutul, CV-ului si a eventualei scrisori de intentie. Trebuie sa le si dovedesti, in masura in care e posibil, prin intermediul CV-ului.

    2.M-as aventura sa cred ca marea problema a celor care termina acum studii de comunicare nu e lipsa de diplome si atestate, sau de cursuri suplimentare, ci de experienta.

    3. Nu cred ca pe langa studiile de specialitate si experienta in domeniul comunicarii, o serie de diplome sau atestate pot constitui un motiv de departajare pentru selectia candidatilor spre etapa de interviu. Pot exista cazuri, insa probabil la firme la care nu ai fi vrut sa te angajezi oricum, daca asta e ceea ce apreciaza.

  3. 4 Dan S Martie 13, 2007 la 11:58 am

    Cum sa ceri experienta unui absolvent de Comunicare si PR cand ce a invatzat pe bancile facultatii nu are nicio legatura cu ce ar trebui sa faca de fapt intr-o agentie?

    Studentul incearca sa atraga in orice fel posibil atentia angajatorului si uite ca s-a ajuns ca acestia sa-si treaca participarea la un forum de PR ca pe un avantaj propriu in fata altor posibili contracandidati. E trist atat pentru ei cat si pentru industrie…

  4. 5 Ionut Oprea Martie 13, 2007 la 12:37 pm

    Mie nu-mi place sa dau vina pe sistem, sau pe altii. Nu te opreste nimeni sa te angajezi si in timpul facultatii, fie in presa, pentru a simti pe pielea ta ce inseamna asta, fie intr-un departament de comunicare unde sa incerci sa aplici cat e posibil din tot ce inveti.

    Sunt, pe langa asta, zeci de ONG-uri care au mare nevoie de ajutor in comunicare, si asta e intr-adevar o experienta pe care o poti adauga la CV.

  5. 6 Magda Martie 13, 2007 la 5:33 pm

    Voi chiar credeti ca scoala de PR din Romania este zero? Eu am absolvit SNSPA, apoi am fost imediat angajata… fireste, prin interviu. Nici un moment nu m-am simtit, la vremea respectiva, marginalizata pentru ca nu fusesem, pana atunci, decat studenta. Aveam proiectele scolare interesante de „vandut” si m-am dus cu ele la interviu. Am convins.
    De aceea, va intreb, caci m-a intrigat si topicul in sine, dar si postul lui Dan S.

  6. 7 Ionut Oprea Martie 13, 2007 la 5:42 pm

    Magda, nu cred ca subestimeaza vreunul dintre noi studiile universitare de comunicare. Eu ma refeream la absolventii care se plang ca nu se angajeaza(de fapt ei se plang ca nu-i angajeaza nimeni, poate nuanta e relevanta). Evident ca unii dintre noi se angajeaza mai repede decat altii, dupa sau chiar inainte de a-si finaliza studiile.

  7. 8 Cristina Caratas Martie 13, 2007 la 8:44 pm

    Fara indoiala ceea ce se intampla in agentii are legatura cu ce se studiaza in facultate . Pot sa va spun ca in jur de 90% (si nu exagerez) din ce am auzit astazi sunt lucruri pe care le stiam dupa un singur curs de semestru despre relatii publice (sunt anul I la FJSC ).Cat despre experienta -cam greu de avut in conditiile in care se cere la angajare si in general nimeni nu angajeaza fara .Iar voluntariatul ar fi o solutie in cazul in care studentul nu ar trebui sa se si intretina.

  8. 9 Sorana Savu Martie 14, 2007 la 11:03 am

    Cristina, noi angajam fara experienta! Mai ai putintica rabdare – nu suntem de principiul ca trebuie sa te angajezi chiar din anul I, dar in ultimii doi ani (asta in cazul in care nu prinzi sistemul Bologna) te asteptam la interviu. Si apreciem comentariile acide, mai ales daca au substanta. Ai fi surprinsa cati dintre noi au trecut pe la FJSC

  9. 10 Laura Martie 14, 2007 la 5:30 pm

    in ceea ce ma priveste sunt mai multe aspecte de mentionat:
    1. am fost la interviuri unde, desi cv-ul meu reflecta experienta, oamenii ma intrebau despre firma in care lucram la vremea respectiva, firma nu foarte vizibila (sa-i zicem asa) pe piata. si atunci aveam un dezavantaj. cred ca si asta e o problema de luat in discutie: conteaza sau nu unde ai lucrat inainte.

    2. cred, de asemenea, ca nu conteaza experienta cat conteaza impresia pe care o lasi la interviu. daca stii sa te vinzi, experienta (putina) poate fi ignorata.

    3. si eu am incercat sa-mi „fac rost” de experienta in timpul facultatii (tot fjsc), dar nu am avut unde si trebuia sa ma si intretin. asa ca am ajuns sa am tot felul de joburi care nu aveau legatura cu pr-ul. avand experienta zero, mi-a fost greu sa-mi gasesc slijba in relatii publice.


Lasă un răspuns

Bine ati venit!

Acesta este blogul oficial al Primului Forum de Relatii Publice din Romania. Sunt Ionut Oprea, si voi fi gazda dvs. virtuala in experienta interactiva de PR care va asteapta. Informati-va cu articolele care vor aparea aici in fiecare zi, despre relatii publice in Romania si despre evenimentul PR Forum, si expuneti-va punctul de vedere alaturi de colegii de industrie.

