Ma bucur de fiecare intrebare care ne provoaca

Sorana Kunst este PR & Communications Specialist la GECAD ePayment International. Interviul pe care mi l-a oferit este succint si pozitiv.

1. Care sunt cele mai mari probleme pe care le-ai intampinat in relatia cu jurnalistii? Cap de lista: specializarea insuficienta pe segmente de industrie. Pe locul doi: neverificarea surselor. Urmeaza telefoanele din partea departamentelor de marketing.

2. Care este pentru tine relatia ideala PR-jurnalist? Cum ar trebui sa decurga primul contact? Cum intretii relatia? Cand e nevoie de o intalnire in persoana si cand e suficient un email/ telefon? Intr-o lume ideala jurnalistii si oamenii de PR ar trebui sa lucreze in interesul cititorului si nimic mai mult. Adica sa colaboreze pentru articole obiective, bine documentate si interesante. Imi place sa cred ca majoritatea dintre noi (PR si jurnalisti deopotriva) lucram asa.

3. Ce gafe de jurnalist ai intalnit de cand practici PR? Am vazut informatii publicate fara a fi fost confirmate de companii. Cam atat.

4. Preferi sa discuti cu editorii sau cu reporterii? De ce? In ce situatii? Prefer sa discut cu acei oameni suficient de luminati si deschisi incat sa vada cand un subiect este interesant si sa imi ceara acele informatii care aduc valoare articolului.

5. Ce diferente sunt intre institutiile media mari si cele mici (ex.: de nisa, exclusiv online, locale) la nivel de calitate a rezultatelor? Atunci cand vorbim de calitatea unui articol nu cred ca e important cat de mare sau mica este institutia media respectiva. O publicatie generala poate face un articol foarte obiectiv si potrivit pentru cititorii sai, la fel cum o publicatie de nisa poate sa trateze gresit subiectul, sa nu isi verifice sursele sau sa favorizeze unul dintre competitori. Sunt intr-adevar diferente de abordare intre presa online, offline, etc, dar ele nu determina calitatea.

6. Care sunt cele mai mari probleme ale aparitiilor in media generate de comunicatele de presa pe care le trimiti? Singura si cea mai mare problema – majoritatea sunt doar preluari… prea putine analize.

7. O alta intrebare la care simti nevoia sa raspunzi pe tema asta. Care este cea mai mare bucurie in relatia cu presa? Ma bucur foarte tare atunci cand o publicatie/ un jurnalist vrea sa afle mai multe si sa aduca valoare articolului sau. Ma bucur cand o publicatie nu ma intreaba si de bugetul de marketing. Ma bucur cand am ocazia sa discut cu jurnalistul sa vedem impreuna ce informatii sunt interesante. Ma bucur de fiecare intrebare care ne provoaca.

Consemnat de Mirona Iliescu.

Anunțuri

2 Responses to “Ma bucur de fiecare intrebare care ne provoaca”


  1. 1 Ionut Oprea Martie 11, 2007 la 3:25 pm

    Trebuie sa vedem totusi si cealalta perspectiva a problemei. Cu totii am vrea o presa ideala, in care toate informatiile sa fie verificate cu cel putin trei din companiile din fiecare industriile la care se refera articolul, care sa ne uimeasca in mod constant cu analize pertinente, exhaustive. Insa, in realitate, diferite contexte si conditiile de urgenta in care sunt produse materialele de presa, cel putin in cazul cotidianelor, nu permite asta.

    Multi dintre jurnalistii cu care am vorbit eu si-as dori acelasi lucru, insa activitatea reala a unei redactii are multe aspecte, dincolo de teoria din cartile care pretind sa o descrie. Iar obiectivul principal e adesea oferirii LA TIMP a informatiei brute, de presa, inaintea oferirii de nuante.

    Si nu e vina jurnalistilor cu care lucram, a sefilor lor, sau a sistemului. E un context pe care trebuie sa-l intelegem, si pe care sa-l folosim in avantajul nostru. Modul in care functioneaza presa din Romania anului 2007 nu e o scuza, e o stare de fapt, e o oportunitate de PR ;).

  2. 2 Mirona Iliescu Martie 12, 2007 la 5:46 pm

    Cotidianele ofera si ele articole de respiratie mai larga, precum interviurile, analizele, profilurile. In acele cazuri, ca profesionist PR, gasesc nejustificat un termen de cateva ore, de multe ori de asta seara ora 7-8 pana maine dimineata la 9-10. Se intampla la case mari si, ca oportunitati PR sunt foarte costisitoare.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




Bine ati venit!

Acesta este blogul oficial al Primului Forum de Relatii Publice din Romania. Sunt Ionut Oprea, si voi fi gazda dvs. virtuala in experienta interactiva de PR care va asteapta. Informati-va cu articolele care vor aparea aici in fiecare zi, despre relatii publice in Romania si despre evenimentul PR Forum, si expuneti-va punctul de vedere alaturi de colegii de industrie.

%d blogeri au apreciat asta: