Sesiunea a doua: Provocari

12.00 A inceput sesiunea a doua.
FOCUS ON CORPORATE COMMUNICATION
Provocari in strategia de comunicare a companiei
• CORPORATE COMMUNICATION: Modele de schimbare a perceptiei
• CSR: Cum sa creezi si sa dezvolti un program CSR de succes
• CRISIS MANAGEMENT: Avem o problema. Acum ce facem?
• INTERNAL COMMUNICATION: Canale eficiente pentru comunicarea interna
• CHANGE MANAGEMENT: Comunicarea in companie sub impactul schimbarii

Vorbitori
Sandro Baricevic, Communications & Public Affairs Manager, Coca-Cola Adriatic and Balkans Region
Alex Paius, Managing Partner, Image Promotion
Crenguta Rosu, Managing Partner, DC Communication
Corina Vasile, PR Director, Raiffeisen Bank
Tereza Valcan, Corporate Affairs Director, Cosmote
Silviu Sepciu, Sef Serviciu Relatii Presa, Automobile Dacia

MODERATOR: Vicki Georgescu, Redactor Sef, Media& Advertising (care a anuntat noua revista Media & Advertising, care va fi lansata de Publimedia)

Sandro Baricevic, cu care am facut cunostinta in sesiunea precedenta, a vorbit despre importanta perceptiei si despre modul in care trebuie sa asiguri un management al perceptiilor publicului. Perceptia nu e realitate, insa e modul in care intelegem realitatea. Perceptiile sunt reale pentru cei in mintea carora acestea se formeaza, pe baza a ce vad, aud, citesc, si pe baza a ceea ce li se intampla.

Pentru a avea rezultate de business in comunicare, trebuie sa actionezi asupra perceptiilor, care la randul lor vor influenta comportamente, si asta se poate reflecta in acele rezultate de business pe care trebuie sa le aduca activitatile de comunicare.

Tools of Perception Management: Brand Marketing, Investor Relations, Media Relations and Training(!), Issues and Crisis Management (issues are dead. people make issues real. who benefits from having an issue?), Lobbying(„advocacy”- a better term), Organizational Change, Advertising.

Force Field Analysis of perceptions – find the drivers and barriers for creating/preventing the best/worst perception

Perception drivers : rational & emotional (not 50-50, depends on each situation)

„The Message House” model for communicating ideas, a melting pot for your messages: Key Ideas – Key messages, supporting messages, facts.

Alex Paius, Managing Partner, Image Promotion CSR: Cum sa creezi si sa dezvolti un program CSR de succes

Inainte de a lua in calcul CSR-ul, e nevoie de un ommitment pentru un comportament responsabil al companiei, si de identificarea valorilor companiei si ale publicurilor acesteia, a standardelor, reglementarilor sau altor coduri de conduita impuse.

Crenguta Rosu, Managing Partner, DC Communication: „God, I love this industry!” CHANGE MANAGEMENT: Comunicarea in companie sub impactul schimbarii.

Schimbarea a devenit norma. In timpul procesului de schimbare comunicare este esentiala. De ce?

In fiecare din aceste procese trecem prin etapele clasice ale comunicarii clasice: audienta trebuie sa afle, sa inteleaga, sa asume si sa actioneze in consecinta.

Studiu de caz: Mutarea sediului principal al Raiffeisen. Prezinta: Corina Vasile, PR Director, Raiffeisen Bank. Focusul principal al comunicarii a fost catre echipa interna, insa au fost luati in calcul si furnizorii, clientii si mass-media.

Tereza Valcan, Cosmote: INTERNAL COMMUNICATION: Canale eficiente pentru comunicarea interna
Deloitte: 95% din CEO’s: comunicarea interna eficient este cel mai important ingredient al comunicarii organizationale.

Comunicarea interna e o responsabilitate impartita de departamentele de PR si HR. Pe viitor vom vedea o implicare mai mare a agentiilor de PR in proiecte de comunicare interna.

Comunicare interna: cercetare (audit intern, evaluare interna, cercetare pe cai informale- foarte importanta, ca reality check), definirea strategiei de CI, si integrarea ei in planul anual de comunicare si in procedurile de resurse umane.

Canale eficiente de CI – formale: prezentari, discursuri, evenimente special, canale digitale (intranet, email, newsletter, albume foto/video, materiale interne), concursuri interne, „gazeta de perete”, sedinte, sesiuni „open house”, materiale educationale, rapoarte interne, canale alternative, videoconferinte.

Canale informale: oamenii de pr trebuie sa se infiltreze in comunicarea informala, sa fie mereu in legatura cu liderii de opinie.

VIP WEEK @ Cosmote: vedetele Vlondy, Voltaj, Akcent, Delia si Trident au venit timp de o saptamana la sediul Cosmote.

1 an de Cosmote: decorarea speciala a sediilor si magazinelor, mesaje sms de La Multi Ani, mesaj CEO (email + intranet), petrecere pentru angajati, album video.
„Angajatii trebuie sa simta ca fac parte dintr-o familie”

Cosmote grup – accent pe participarea angajatilor in programe de CSR – incercam sa implementam asta si in Romania. Angajatii vor sa se simta implicati, sa se simta mandri ca ajuta, la randul lor, societatea.

CUM EVALUAM EFICIENTA COMUNICARII INTERNE?

– masurarea participarii angajatilor in cadrul programelor si evenimentelor
– monitorizare continua
– feedback formal si informal
– chestionare, focus grupuri,
– evaluare top-down si bottom-up.


Silviu Sepciu, Sef Serviciu Relatii Presa, Automobile Dacia
„CRISIS MANAGEMENT: Avem o problema. Acum ce facem?” – cazul ADAC, iulie-august 2006.

Cauze: probleme de calitate, ecologice, sociale, juridice, financiare, de resurse umane

In era internetului, orice poate declansa o criza de imagine. (Toate discutiile de azi despre internet si bloguri fac foarte utila si interesanta sesiunea urmatoare, care va fi tocmai pe aceste subiecte)

O criza de imagine este, prin definitie, un eveniment de presa.
Prima declaratie de dupa declansarea crizei este vitala, si trebuie sa se bazeze doar pe fapte. Responsabilul de comunicare trebuie sa ia initiativa.

Rezistati tentatiei de a face speculatii, fiti transparenti, consecventi si convingator.

a urmat o prezentare interesanta a managementului situatiei de criza creat de comunicatul ADAC, care pretindea ca modelul Logan nu a trecut „testul elanului” la viteza de 65 km/h, problema care pana la urma a fost atribuita anvelopelor, si nu masinii propriu-zise.

Epilog: ADAC organizeaza o Cupa Logan in Germania cu masini care nu se rastoarna.

Anunțuri

2 Responses to “Sesiunea a doua: Provocari”


  1. 1 Smilla Martie 13, 2007 la 8:12 pm

    Putem sa gasim undeva prezentarile, pe site-ul sau blogul evenimentului? Ma intereseaza in special Internal Communication si Change Management.

    Multumesc 🙂


  1. 1 Marti 13: PR Forum « Disentangling the web Trackback pe Mai 21, 2007 la 12:26 pm

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




Bine ati venit!

Acesta este blogul oficial al Primului Forum de Relatii Publice din Romania. Sunt Ionut Oprea, si voi fi gazda dvs. virtuala in experienta interactiva de PR care va asteapta. Informati-va cu articolele care vor aparea aici in fiecare zi, despre relatii publice in Romania si despre evenimentul PR Forum, si expuneti-va punctul de vedere alaturi de colegii de industrie.

%d blogeri au apreciat asta: